diumenge, 3 d’octubre del 2010

AVALUACIÓ INICIAL

Resultat inicial de la pregunta 9:

Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord).

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 5
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 9
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 4
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 1
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 9
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 3
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 3
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 9
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 2
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 5

Mapa de conceptes:

Mapa de conceptes sobre la relació entre Ciència, Tecnologia, Societat i Educació.

Conclusions 

Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?
La primera impressió d’aquesta activitat ha estat un sentiment de sorpresa. M’agrada que per primera vegada a la UOC se’ns demani conèixer els nostres coneixements previs (pel professor per saber quin perfil d’alumnes es troba, i per nosaltres per saber d’on partim).
Sorpresa també perquè m’havia fet l’expectativa que aquesta assignatura seria una més de les que havia cursat a la Universitat i que aprendríem a utilitzar recursos TIC per a l’educació. Però tinc la sensació que anava errada i que, més que dissenyar activitats, saber utilitzar recursos per aplicar-los, ens centrarem en la Tecnologia Educativa, és a dir, que serà més teoria, però aplicada a la pràctica. Perquè aquest recurs sí? Perquè aquest altre no?...En definitiva, no crec que sigui una assignatura de transmissió de coneixements de les noves tecnologies aplicades a l’educació, sinó de qüestionar-nos-ho tot i argumentar-nos-ho tot.
Haver fet el mapa conceptual també m’ha sorprés. Penso que és molt útil i suposo que serà per compartir els nostres coneixements, o per construir-los. Això m’ha fet encuriosir per les properes activitats i per l’assignatura en general.
I per últim, també he trobat algunes preguntes absurdes en l’apartat de qüestions de desenvolupament breu, que espero entendre o descobrir perquè hi són. Així com la presentació exhaustiva que hem hagut de realitzar al fòrum.

4 comentaris:

mariano ha dit...

Carmé, estic al·lucinat amb la visió de la terra i la lluna. Com ho has fet??

Gràcies per totes les aportacions al debat.

Mariano

Carme Munné ha dit...

Mariano! T'he escrit un mail de com ho vaig fer! A veure si et surt!

Ana ha dit...

Hola Carme! He estat mirant les teves puntuacions de la pregunta 9 i, haig de dir que, més o menys, hi estic d'acord, a excepció de la tercera qüestió. Jo crec que és molt important que els professionals de l’educació siguin competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement. Vivim en l'era de la tecnologia i de la informàtica. Penso que els mestres han d'estar al dia en totes aquestes qüestions i han de ser competents per poder treballar amb les TIC.
Què en penses?
Fins aviat,
Ana

Carme Munné ha dit...

Hola Ana,
transmetre o ajudar a construir coneixements? Què en penses? Què ha de fer un docent?
Pots ser molt competent en les TICs i que els teus alumnes no aprenguin significativament...o el contrari.